Automobile Dacia, nevoită să renunțe la cutia automată din echiparea Duster

0
1386

Normele de depoluare valabile din septembrie și intrarea în vigoare a noului sistem de testare WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) obligă producătorul autohton să stopeze comercializarea modelului Duster echipat cu cutia automată EDC.

Oficialii Automobile Dacia au confirmat aseară că „începând din luna septembrie 2018, Dacia se va conforma noului protocol de omologare WLTP, iar oferta comercială va fi adaptată noii proceduri mondiale. Pentru moment, versiunile Duster EDC nu sunt prevazute pentru a fi comercializate ţinând cont de aceasta noua reglementare”. Prin urmare, doritorii de Dacia Duster cu cutie automată fie cumpără modelul până în septembrie, fie aşteaptă o nouă soluţie tehnică prin care inginerii Dacia şi Renault vor reuşi să formeze ansamblul motor-cutie EDC astfel încât să nu fie depăşite limitele de emisii permise.

Gama Dacia va trece prin modificări importante pentru a se putea încadra în noile norme de depoluare, iar cutia EDC face parte dintre acestea. Este interesant de observat că intrarea cutiei EDC în echiparea Duster – singurul model Dacia cu cutie automată – a avut loc în toamna anului 2016, atunci când micul SUV românesc a trecut printr-un facelift. Disponibilă doar în combinaţie cu propulsorul 1.5 dCi – 110 CP şi cu tracţiune 4X2, aceasta a continuat să fie utilizată şi trecerea la „noul Duster”. Este greu de estimat dacă în cei doi ani trecuţi de la implementarea acestei soluţii tehnice a fost atins punctul de amortizare al cercetării-dezvoltării ansamblului motor-cutie, însă este cert că oficialii care au în subordine gama „Entry” au fost luaţi prin surprindere de trecerea la WLTP.

 Pe lângă excluderea cutiei automate EDC din portrofoliul mărcii Dacia, cuplul franco-român Renault-Dacia va trebui să modifice oferta comercială şi prin scoaterea din ofertă a motorului 1.5 dCi pe care îl va înlocui cu aşa-numitul 1.5 Blue dCi, care include şi tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction)pentru reducerea emisiilor de oxizi de azot. De altfel, pentru piaţa franceză au fost deja anunţate preţurile pentru Dacia Duster echipată cu motorul 1.5 Blue dCi, declinat în două variante de putere – 95 CP şi 115 CP.
Ambele în combinaţie cu cutii manuale şi tracţiune 4X2 vor costa, conform presei franceze, cu circa 150 de euro mai mult decât în cazul propulsorului 1.5dCi. Jurnaliştii francezi notează însă că motorul 1.5 Blue dCi va putea fi inclus în viitor într-o ofertă comercială care să adauge tracţiune integrală sau cutia automată EDC.
Efficient Dual Clutch (EDC) este o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte. Ea oferă confortul în utilizare al unei cutii automate asigurând totodată un consum şi un nivel al emisiilor de CO 2 apropiat de cel al unei cutii manuale. Cutia de viteze dispune de două ambreiaje: unul care acţionează treptele impare de viteză (1/3/5) şi un altul care acţionează treptele impare (2/4/6 şi treapta de marşarier).
Schimbarea vitezelor este realizată cu ajutorul unor motoare de acţionare electrice gestionate de un calculator care selectează treapta ideală în funcţie de regimul în care motorul este solicitat de şofer. În timpul schimbării vitezelor, ambreiajul care face priză se deschide, în timp ce, simultan, ambreiajul corespunzător treptei următoare se închide. Astfel, schimbarea vitezelor este foarte rapidă iar transmiterea cuplului este continuă, fără pierdere de energie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here