Dacia Plant şi-a propus o cifră de afaceri de 30 de milioane de lei pentru 2018

Dacia Plant şi-a propus o cifră de afaceri de 30 de milioane de lei pentru 2018

Producatorul de suplimente alimentare Dacia Plant a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 27,5 milioane de lei, mentinandu-se la acelasi nivel cu anul anterior. Anul 2017 nu a fost unul deloc usor pentru companie, fiind un an marcat de concurenta intensa pe piata suplimentelor, de schimbarea modului de operare a partenerilor internationali, de modificari legislative si de cresterea salariilor in companie, sustine Claudia Burghelea.

Totodata, 2017 a fost pentru Dacia Plant si anul asumarii unor noi directii strategice si a reorganizarii interne. Toate aceste schimbari, coroborate cu politici noi de marketing centrate pe campanii majore pentru produse cheie si lansarea de noi produse originale, se vor reflecta direct in rezultatele anului 2018, cand compania tinteste pragul de 30 de milioane de lei.

„In ultimii ani, strategia de marketing Dacia Plant s-a schimbat, ne-am indreptat atentia si catre o generatie mai tanara. Ne referim aici la 30-45 de ani, un segment activ, bine informat si curios, care are acces la informatie cu predilectie din mediul online. Acest lucru a dus la o crestere a investitiilor in marketing an de an. Noi consideram ca totul trebuie sa plece din interior, motiv pentru care in primul rand am investit in oameni specializati, tineri, care au venit cu un aer proaspat, inovativ, si care au creat o sinergie intre Dacia Plant si consumator, ducand actiunile de marketing in zona emotionala si personala. Anul acesta avem un buget in actiuni de marketing de 600.000 euro, si este posibil ca dupa revizia bugetara din Iulie sa il suplimentam”, a precizat Claudia Burghelea, director marketing al Dacia Plant.

Investitiile majore in marketing au inceput o data cu procesul de rebranding al companiei in 2016 si cu consolidarea brandului Calmotusin. Investitiile in marketing au devenit o necesitate, dat fiind ca piata de suplimente alimentare, este una dinamica, unde jucatorii sunt din ce in ce mai prezenti in actiuni de marketing.

„Aceste investitii sunt importante pentru cresterea business-ului, dar poate si mai important – crearea unei legaturi cu consumatorul. Acesta trebuie sa fie informat corect, sa stie ca are de unde alege si sa aleaga responsabil acele solutii care ii pot imbunatati sanatatea si calitatea vietii, pana la urma. Este important sa stabilim puntea de incredere, sa fim transparenti si sa ii oferim toate informatiile de care are nevoie, motiv pentru care noi am promovat si investit in actiuni prin care am aratat ce se intampla in interiorul Dacia Plant”, a spus Claudia Burghelea.

In acest moment, Dacia Plant are un portofoliu de peste 250 de tipuri de comprimate, tincturi, ceaiuri, pulberi, siropuri si produse alimentare, structurate sub forma de branduri dedicate. Anul acesta nu are in plan sa lanseze multe produse noi, alegand sa le consolideze pe cele existente pe piata.

 „Avem produse care nu necesita promovare deoarece ele sunt deja in memoria colectiva ca fiind benefice organismului. Ma refer aici la produse pe baza de o planta erou, cum ar fi: Branca Ursului, Sunatoare, Armurariu etc. Sunt produse care au trecut testul timpului si oamenii le cunosc si le recunosc efectele terapeutice. De asemenea, avem si retete complexe, realizate de catre departamentul nostru de inovare, format din medici si farmacisti. Pe acestea le promovam prin campanii integrate. Abordarea este diferita in functie de categoria de consumator si canalul de distributie catre care ne adresam. Canalul care functioneaza cel mai bine este inca TV, desi personal, consider ca in curand acest lucru va migra catre mediul online”, a mai spus Burghelea.

Planurile companiei de viitor

Dacia Plant are in plas sa activeze si in alte produse pe viitor. De asemenea, anul acesta va finaliza sectia de tincturi si siropuri si estimeaza un salt de productie cu circa 30%. Iar dat fiind ca, categoria de ceaiuri este intr-o continua crestere, compania va achizitiona noi utilaje pentru ceaiuri. In plus, va fi finalizat un nou sediu de birouri, va fi pregatit terenul pentru modernizarea si dezvoltarea in 2019 a sectiilor de procesare a plantelor si a depozitelor de plante si produse finite.

“Provocarile unui producator de suplimente alimentare in Romania sunt multe. Vorbim despre provocari de tip legislativ si social, despre modificari permanente intr-o piata foarte dinamica si foarte aglomerata, cresteri de pret la materiile prime, transport, distributie, cresteri salariale, bugete de marketing mari din partea competitorilor. Incercam sa le abordam asa cum vin si sa le privim constructiv si eficient fara a ne indeparta de la valorile noastre. Provocarile ne motiveaza si ne forteaza sa ramanem competitivi axandu-ne pe avantajele competitionale pe care le avem”, a adaugat directorul marketing al Dacia Plant.

Cele mai bune strategii de marketing Dacia Plant

„Eu consider ca nu exista o reteta clasica a succesului. In primul rand, trebuie sa iti cunosti foarte bine consumatorul, sa empatizezi cu el, sa il privesti ca pe un membru al familiei, sa stii de ce are nevoie si sa iti respecti promisiunile pe care i le faci. Intr-o piata atat de dinamica si aglomerata singura constanta este sa fii mereu cine spui ca esti, restul vine natural. Pentru a-l cunoaste pe consumator este nevoie sa testezi mereu. De exemplu, consumatorul Dacia Plant este inca reticent la schimbari, motiv pentru care de multe ori noi tatonam terenul testand pentru a vedea care este reactia acestuia. Am avut surprize atat placute cat si mai putin placute. Nu exista o tehnica consacrata, dar noi de doi ani abordam o strategie de marketing emotional. Nu avem tehnici agresive de promovare care sa functioneze pe termen scurt, ci ne dorim sa consolidam pe termen lung si experienta consumatorului sa fie aceeasi de fiecare data”, a mai adaugat Burghelea.

Afacerea Dacia Plant a fost infiintata in anul 2002 de catre Calin Ianta si Radu Ionescu, fosti colegi de facultate, care au imprumutat de la parinti 100 de euro pentru a investi in plante medicinale. Patru ani mai tarziu, cei doi antreprenori cumparau terenuri pentru culturi proprii, iar in 2010 deschideau, langa Brasov, fabrica de la Bod.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL