În încercarea de a elimina pericolul unui nou Dieselgate, oficialii Comisiei Europene au obținut, prin lege, o autoritate crescută asupra omologării de noi autovehicule pe teritoriul Uniunii.
În baza noului act normativ, Comisia Europeană (CE) a obţinut dreptul de a aplica o amendă de până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul considerat neconform. De asemenea, CE poate stabili operaţiuni de rechemare (recall). Puterea obţinută prin această nouă măsură aduce CE mai aproape de drepturile aferente Agenţiei pentru Protecţia Mediului din S.U.A.
Alături de măsura de anul trecut prin care s-a impus ca emisiile poluante ale maşinilor să fie măsurate în traffic real şi nu doar în laborator, noul act normativ marchează cea mai profundă modificare a legislaţiei din Uniunea Europeană în privinţa omologării şi verificării vehiculelor.
„Această reformă îmbunătăţeşte cu adevărat sistemul defectuos de testare a autoturismelor”, a afirmat organizaţia europeană a consumatorilor din Bruxelles într-o declaraţie.
Noua legislaţie, care înlocuieşte normele din 2007, permite de asemenea Comisiei de la Bruxelles să efectueze testarea post-omologare a autoturismelor, iar autorităţile naţionale (precum RAR în România) vor putea să ordone operaţiuni de recall pentru vehicule omologate în alte state.