Creştere de 50% a vânzărilor tour operatorilor cu vouchere de vacanţă

Creştere de 50% a vânzărilor tour operatorilor cu vouchere de vacanţă

Tour operatorii au înregistrat, în prima jumătate a anului curent, o creştere de aproximativ 50% a vanzărilor în sistem de vouchere de vacanţă, faţă de anul anterior, potrivit datelor transmise de agenţie.
Rezultatele, până la această dată, indică o creştere a interesului de turism pe piaţa locală, pentru care un rol important în acest sens este jucat de evoluţia favorabilă a numărului de vouchere de vacanţă emise.
Toru operatorii susţin că sistemul de vouchere este binevenit şi în sensul în care încurajează turismul înregistrat oficial.
Comparativ cu intervalul ianuarie – mai 2017, în aceeaşi perioadă 2018 s-a înregistrat o creştere de aproape patru ori a valorii voucherelor emise, de la aproximativ 5,99 milioane de euro la 22,5 milioane euro, potrivit datelor agenţiei.
Sistemul de vouchere sprijină dezvoltarea turismului local, atât individual, cât şi prin agenţii. Chiar dacă vânzările în sistem voucher nu se văd imediat, ele pot fi utilizate oricând pe durata unui an de zile.
Toru operatorii spun că, în prima jumătate a anului curent, au avut o creştere medie pe segmentul balnear de 40%, cele mai importante vânzări fiind pe Băile Felix, iar cea mai importantă creştere fiind înregistrată de staţiunile Călimăneşti, Căciulata, Herculane, Geoagiu Băi şi Balvanyos.
În ceea ce priveşte turismul montan, cea mai solicitată destinaţie rămâne Sinaia, atât ca pondere, cât şi din punct de vedere al creşterii, urmată de Predeal şi Poiana Braşov.
De asemenea, litoralul românesc resimte pe deplin impactul pozitiv al voucherelor de vacanţă. Dacă anul trecut s-a înregistrat în perioada similară o uşoară scădere, anul acesta se înregistrează creşteri atât în Mamaia (unde există trei plaje blue flag acreditate), Eforie Nord, Saturn şi Cap Aurora, dar şi în Vama Veche. Litoralul creşte ca atractivitate şi pe fondul investiţiilor în modernizare şi în construcţii noi, realizarea de îmbunătăţiri, precum piscine şi preluarea sistemului all inclusive la din ce în ce mai multe hoteluri.
Durata medie a unui sejur vândut este de cinci zile în Mamaia, dar de şapte zile în Mangalia datorită componentei balneare.
Cel mai ieftin sejur vândut pe litoralul românesc a fost de 260 de lei în luna iunie pentru un sejur de cinci zile cu mic dejun la hotelul Dacia din Neptun. Cel mai scump sejur vândut, pentru luna iunie, a fost de 10.142 lei la hotelul Opera din Mamaia, tot pentru un sejur de cinci zile cu mic dejun inclus.
Sistemul city break-urilor interne este şi el în dezvoltare, potrivit reprezentanţilor agenţiei, cu Sibiu, Alba Iulia şi Braşov înregistrând cele mai mari creşteri procentuale în vânzările Bibi Touring.
Numărul unităţilor de cazare certificate în ţara noastră s-a dublat în ultimii patru ani ajungând la 12.939 după jumătatea lunii iunie, de la 6.130 în anul 2014, conform informaţiilor prezentate de Ministerul Turismului.
Creşterea capacităţii de cazare vine, firesc, în condiţiile în care numărul sosirilor înregistrate în structurile de cazare turistică s-a mărit în 2017, cu 10% faţă de anul anterior, la peste 12 milioa-ne, conform cifrelor anunţate în acest an de Institutul Naţional de Statistică.
Conform INS, străinii au reprezentat, în anul 2017, 22,8% din numărul înregistrărilor, diferenţa fiind reprezentată de turiştii interni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL