Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), singura entitate specializată în sprijinirea soluționării amiabile a neînțelegerilor dintre bănci sau IFN-uri și clienții lor, va lansa o aplicația online prin care consumatorii pot transmite solicitările de conciliere sau arbitraj.
Numărul românilor care apelează la Centrul pentru Soluţionarea Amiabilă a Litigiilor Bancare (CSALB) a crescut de peste patru ori faţă de anul trecut, la 550, iar numărul băncilor care acceptă negocierea s-a dublat în doar câteva luni. Există cazuri când soldul creditului a scăzut şi cu peste 15.000 de euro, în urma negocierilor.
Conciliatorii, unii dintre ei nume importante din avocatura de business sau foşti judecători, încearcă să determine exact care sunt nevoile clientului şi apoi să convingă banca să reducă povara debitorului.
Argumentele care funcţionează sunt de natură socială. Băncile încep să înţeleagă din ce în ce mai des că este interesul lor să îşi recupereze o parte cât mai mare din creditul acordat şi atunci acceptă reduceri de rate pentru clienţii care au ajuns în situaţia de a nu mai putea plăti.
Problemele de sănătate, pierderea locului de muncă ori a unei persoane apropiate, care aducea venituri pentru familie, pot fi, de exemplu, argumente în negociere. Aceasta nu înseamnă că sunt şi singurele argumente. Reducerea veniturilor, de exemplu, sunt luate, de asemenea, în considerare.
Cu noua aplicaţie, consumatorii salvează aproape o zi pentru întocmirea dosarului.