Nu e în străinătate, e în Transilvania… Și nu la Brașov!

Nu e în străinătate, e în Transilvania… Și nu la Brașov!

Brașovul nu reușește, de ani buni, să mai atragă investiții semnificative. La nivel de administrație, totul este înțepenit, iar lucrurile merg inerțial: iar asfaltăm arterele principale, musai la oră de vârf, să simtă brașoveanul că se muncește, se pun panseluțe, se mai înlocuiesc becurile arse. Cam atât. Între timp, orașe cu potențial economic mult mai mic ca Brașovul se dezvoltă incredibil.

Centrele istorice sunt renovate, iar dacă vor dezvoltarea turismului, creează facilități în acest sens. Vrem turism? Atunci haideți să vedem ce se poate face la Brașov, să punem la dispoziția investitorilor teren nu pentru blocuri și mall-uri care nu se mai construiesc, ci pentru facilități de recreere. Iar toate acestea trebuie gândite în Planul Urbanistic General, care este „obosit” și depășit la această oră pentru ceea ce ar trebui să aibă Brașovul în vedere pentru viitor.

Iată un exemplu: Aquaparkul Nymphaea din Oradea reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte care au contribuit la dezvoltarea oraşului din nord-vestul ţării.

Acesta a fost deschis în 2016 cu o investiţie de 20 de milioane de euro, jumătate asiguraţi din fonduri europene. Pe lângă cel mai mare aquapark din România, acesta este și cea mai mare investiţie publică de acest fel din țară. Locația acestuia a fost determinată , în principa, de resursele naturale de apă geotermală, potrivit lui Liviu Andrica, directorul general al Administraţiei Domeniului Public Oradea, în întreţinerea căreia se află aquaparkul Nymphaea.

Anul trecut, cifra de afaceri realizată de Nymphaea a fost de 14 mili­oane de lei (3,2 mil. euro), iar profitul s-a ridicat la 4,8 milioane de lei (1,04 mil. euro). Anul acesta pare destul de promițător, având în vedere că în primul semestru al lui 2018 cifra de afaceri a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul realizat în prima parte a anului înregistrează o creştere de aproape 90% faţă de perioada similară din 2017, potrivit Business Magazine.

An de an, reprezentanţii parcului investesc între 70.000 şi 100.000 de euro, bani direcţionaţi mai ales spre dotarea cu aparatură specifică activităţii de întreţinere şi curăţenie, dar şi pentru promovare. În 2018, valoarea investițiilor este de 100.000 de euro, dintre care o parte vor fi dedicaţi construirii de noi spaţii de alimentaţie publică şi echipamente de divertisment. „Dorim să dezvoltăm partea de divertisment oferit clienţilor, prin organizarea unor evenimente pentru copii şi tineri: spectacole şi concerte”, spune Liviu Andrica.

Aquapark-ul are în jur de 600 de clienți în timpul săptămânii, iar in weekend-uri, în sărbătorile legale și în vacanțe, numărul clienților poate atinge 1.500. „Clienţii noştri sunt, în general, persoane active, din toate categoriile de vârstă, media fiind de 25-30 de ani”, spune reprezentantul parcului.

Potrivit directorului general al aquaparkului, Nymphaea are destul de mulți clienți și în lunile de iarnă, având în vedere că în perioada octombrie-aprilie, partea de interior, dotată cu opt bazine, patru tobogane, o zonă de saune, baie turcească, loc de joacă pentru copii, zonă de relaxare, spaţii pentru masaj, restaurant şi bar este funcțională. „Chiar şi în lunile de iarnă activitatea desfăşurată este generatoare de profit, veniturile lunare medii fiind de 250.000 euro”, spune Andrica.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL