Cum poate (AR) Augmented Reality să ajute la creșterea organică unui brand

Cum poate (AR) Augmented Reality să ajute la creșterea organică unui brand

Text de Andreea Mihaela Alexandrescu

Dacă ești prezent pe social media în momentul actual este imposibil să nu fi văzut sau folosit Augmented Reality, feed-urile tuturor fiind invadate de campanii sau fotografii în care este utilizat acest instrument ce a devenit un „must have” pentru companiile de succes de pe piață. Folosirea acestei tehnologii aduce numeroase beneficii brandurilor și le ajută să își facă prezența din mediul online mai puternică și mai relevantă.

AR (Augmented Reality) reprezintă plasarea de obiecte virtuale interactive în viața reală prin intermediul smartphone-urilor, practic toate filtrele care pot fi folosite pe platforme de socializare, precum liderii din prezent: Facebook, Instagram, Snapchat și TikTok. Aceste filtre pot fi demodificare a trăsăturilor faciale precum schimbarea culorii parului sau a ochilor, mărirea buzelor, schimbarea structurii feței , de testare a anumitor produse – machiaj, ochelari de vedere sau de soare, de modificare a culorilor pentru stories–  acel continut foto sau video care dispare dupa 24 de ore, mini jocuri la care utilizatorii pot participa fie prin apăsarea pe ecran sau prin mișcări ale capului având posibilitatea de a împărtăși cu urmăritorii lor scorul obținut, de tip portal – prin care utilizatorul poate intra într-o lume nouă creată prin simulări fotorealiste ale unor spații sau prin animații, iar cele din urmă fiind filtrele care modifică lumea celui care îl folosește, destinate camerei din spate a telefonului – apariția unor figuri și obiecte 3D în locul în care este îndreptată camera.

Într-un mediu în care creșterea organică și engamentul devin mai grele pe an ce trece, de exemplu pe Instagram engagementul ajungând la o medie de 1.22% in 2020 de la 1.60 in 2019, folosirea intrumentelor noi care apar pe rețelele de socializare, precum filtrele de Augmented Reality, aduce posibilitatea de creștere a urmăritorilor și a interacțiunii cu aceștia fără investitii în reclame sau influenceri. În momentul în care cei care urmăresc deja conturile brandului respectiv descoperă filtrele create de către companie, dacă acestea sunt interesante și atrag atenția, urmăritorii sunt tentați să le folosească și să distribuie pe rețelele de socializare pozele sau clipurile video create. În felul acesta, alți utilizatori află despre acea companie și despre campania respectivă.

Pentru a aduce beneficii brandului și simultan pentru a crea o experiență inedită și unică pentru utilizatori, filtrele trebuie să fie creative și să îi facă pe cei care le descoperă să își dorească să le folosească și să le împartasesca cu grupul lor. Asta înseamnă că dacă filtrul nu aduce ceva nou sau nu este bine gândit, este posibil că acesta să nu aibă succes și să nu aducă creșterea dorită a urmăritorilor sau a interacțiunii de pe conturile de Instagram respective. Practic, dacă filtrul are un design inovativ, posibilitatea lui de mediatizare este una mare dar dacă nu, așteptările companiei nu vor fi întâlnite.

Brandurile aleg să folosească Augmented Reality în moduri diferite ce corespund cu obiectivele lor. Unele crează filtre cu ocazia lansării unui produs nou, pentru promovarea unor evenimente precum conferințe, lansări de filme, jocuri și cărți, sau sărbători, dintre acestea fiind cele mai populare filtrele de Halloween și de Crăciun. Sunt deasemenea și companii care aleg să înlocuiască concursurile cu premii tradiționale, cu acelea organizate cu ajutorul AR. Participanții având posibilitatea să se înscrie prin folosirea filtrului și prin etichetarea brandului în cadrul postării, fară a depune efort și într-un mod creativ. Modul acesta de a organiza campanii poate aduce un reach mare și o creștere mai rapidă a cunoașteri brandului decât acelea în care oamenii trebuiau să completeze taloane și să le introducă într-o urnă.

Prin crearea de filtrele potrivite, brandurile își pot creste numărul urmăritorilor, aprecierilor, comentariilor și al vânzărilor, prin diferite moduri:

1.        Informare

Prin AR se pot prezenta informații despre brand sau produsele oferite de acesta într-un mod interactiv, utilizatorul fiind educat despre povestea, carateristicile, modul de folosire și disponibilitatea produselor, fară ca acesta să fie conștient de asta și în același timp având parte de o experiență distractivă.

2.        Vizualizare

Mulți din cei care ezită să facă cumpărături online, o fac din cauza faptul că nu pot testa sau încercă produsele înainte de a le cumpara. Filtrele de Augumented Reality intervin aici și îi ajută pe cumpărători să vizualizeze obiectele mai bine și le oferă oportunitatea de a le proba. Multe branduri din categoriile beauty și fashion au creat astfel de filtre pentru a îi ajuta pe posibilii cumpărători și pentru a crește volumul vânzărilor online.

3.        Interacțiunea directă cu publicul

Folosirea de Augmented Reality crează interacțiune cu noii următori și o îmbunătățește pe aceea cu cei deja existenți. Când cei care folosesc filtrele, le consideră creative, ei sunt predispuși să comunice cu acel brand și să cumpere poduse de la acesta. Formarea și menținerea unei legături cu cei care urmăresc conturile brandului, este importantă în creșterea vânzărilor și fidelizarea cumpărătorilor. 

4.        Crearea de avatantaj competitiv

Totodată, filtrele de Augmented Reality sunt folosite de companii că o modalitate de a ieși în evidența și de a se poziționă în mintea urmăritorilor că un brand care este la curent cu ce se întâmplă în social media și în domeniul tehnologic. Aceste companii se deosebesc de celelalte existente pe piață și demonstrează că le pasă de interacțiunea online cu urmăritorii lor.

Chiar dacă tehnologia de Augmented Reality e încă la început în România și multe companii nu au folosit această tehnologie în strategiile lor de marketing, ea se află în continuă dezvoltare și i se prevede un viitor apropiat măreț, 48% din consumatori afirmând ca ar fi mai dispuși să cumpere de la o companie ce folosește AR ca o modalitate de promovare. Aceștia apreciază faptul că pot combina realitatea și mediul virtual într-un mod inedit și amuzant, și pot arăta rezultatul prietenilor din mediul online. Indiferent de nivelul la care sunt companiile, fie la început, fie în curs de dezvoltare, nu este un moment mai bun decât cel actual să implementeze în următoarele campanii de promovare, acest instrument care schimbă maniera în care oamenii comunică cu brandurile. Dacă toate aspectele prezentate în cadrul articolului sunt luate în considerare în crearea unui filtru de Augmented Reality, acesta cu siguranța va duce la creșterea brandului.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL