Fără o comandă de 16 elicoptere militare, Airbus Helicopters pune lacăt la Ghimbav

Fără o comandă de 16 elicoptere militare, Airbus Helicopters pune lacăt la Ghimbav

Bruno Even, CEO-ul companiei Airbus Helicopters, a spus într-un interviu pentru economedia.ro, că dacă guvernul României nu ia ”în perioada următoare” o decizie privind achiziționarea de elicoptere pentru armată, uzina de la Ghimbav (Brașov) ar putea fi închisă definitiv.

El a adăugat că, pentru a putea funcționa, uzina are nevoie de o comandă de minimum 16 aparate.

”În actualul context de piață, nu ne permitem să avem costuri fără să avem activități, fără producție de elicoptere. Dacă decizia nu e luată în termen relativ scurt, acum, în perioada următoare, decizia aceasta e un semnal. Fără acest semnal, eu nu pot să-mi permit să acopăr în continuare costurile fără a avea activitate. Deja am luat decizia să punem proiectul în așteptare (uzina de la Ghimbav – n.red.), iar dacă nu există niciun semnal vom ajunge la concluzia că această viziune nu este împărtășită”, a spus Bruno Even în interviul acordat.

Airbus Helicopters a deschis uzina de la Ghimbav în 2016 în așteptarea unei eventuale comenzi de la guvernul României pentru elicoptere H215 pentru forțele armate. Ultimii doi președinți francezi au vizitat uzina, iar oficialii români au promis de nenumărate ori lansarea unor licitații pentru dotarea forțelor aeriene cu elicoptere, dar până acum nu a fost lansată nici o competiție.

Venit în România pentru discuții cu oficialii guvernamentali, Bruno Even a mai spus că ”înainte de toate, vreau să menționez că voi respecta orice decizie a guvernului român. Responsabilitatea mea este să pun în perspectivă ce putem face împreună. Pe baza deciziei guvernului român într-o licitație, aceasta fie e un semnal pozitiv, fie unul negativ, dar eu sunt optimist și de cele mai multe ori mă uit la oportunități. Iar din această perspectivă chiar cred că suntem într-un moment în care avem oportunitatea de a construi, în următorii 20-30 de ani, un nou capitol în relația noastră”.

El a vorbit despre o posibilă cooperare cu guvernul român pe trei direcții: ”suport/mentenanță – provocarea de a sprijini actuala flotă din România, ceea ce facem în România cu IAR și suntem pregătiți să continuăm pentru următorii 20 de ani; capacitatea de producție, care trebuie să se bazeze pe noi achiziții și pe un volum minim – suntem pregătiți și să dezvoltăm în continuare aceste competențe; respectiv inginerie/inovare – credem că, atunci când vine vorba despre viitoarea generație de elicoptere, putem implica și industria românească”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL