Scopul unei asociatii de afaceri este acela de a fi mereu in frunte, de a inova mereu, de a gasi solutii pentru dezvoltarea afacerilor membrilor sai, de a conecta oameni si idei pentru a genera progres si prosperitate. Avand acest cadru in minte, o delegatie de antreprenori romani de la ProAfaceri Romania si-a programat o deplasare in cadrul unei misiuni economice la Expo Dubai 2020 (eveniment mondial amanat un an din motive legate de pandemia globala).
Delegatia a vizitat numeroase pavilioane ale tarilor reprezentate acolo, dar si pavilioanele unor companii private care si-au dorit sa fie prezente la acest eveniment important. Astfel, la pavilionul Rusiei au putut descoperi implicarea acestei tari in neurostiinte, inclusiv de la simbolistica acestui pavilion, ovoidala. Apoi, la pavilionul USA au descoperit noutati tehnologice, o macheta a modulului martian Rover, dar si racheta Space X. Tot aici, mai in gluma, mai in serios, au oferit pin-ul ProAfaceri unei persoane din staff-ul organizatorilor.
A urmat un pavilion al unei companii private, DP World, comp[anie care ofera servicii de operare portuara tuturor marilor transportatori cargo din lume (Maersk si MSC fiind cateva exemple), o companie ce opereaza si in portul Constanta, dar si in Dubai, Hong Kong si alte 60 de porturi din lume). Sisteme smart de operare a containerelor, autobuze si macarele automate au fost doar preludiul.
Aceasta companie este investitor in trenul viitorului: HyperLoop by Virgin (detalii aici https://www.youtube.com/watch?v=zcikLQZI5w). Probabil, acest tren destinat oamenilor si marfurilor ca fi operativ intre Dubai si Abu Dhabi, urmand sa se deplaseze cu 1000 km/h, facand distantele aproape inexistente, reducand presiunea asupra oraselor si infrastructurilor de transport clasice).
Un loc special a fost pavilionul Romaniei la Dubai Expo: accent pe natura, pe valori, pe traditii, dar si un asistent virtual care ne-a ghidat prin spatiul nostru au facut sa fie surprize extrem de placute pentru delegatia ProAfaceri Romania. Iar standul in care a fost prezentata apa noastra a fost absolut deosebit. Toti cei peste 650.000 de vizitatori ai standului au plecat cu gustul apei romanesti, pura, rece, salbatica si curata.
Deoarece sustenabilitatea, schimbarea climatica si tehnologie, Camera de Comert a Romaniei a organizat impreuna cu experti de la institutii europene, americane si arabe o discutie la care si misiunea economica ProAfaceri a participat online. Excelenta deschiderea organizatorilor pentru a organiza eveniment si a conecta oameni si afaceri.
Pe langa vizita la expo, antreprenorii brasoveni au vizitat si zone rezidentiale de exceptie, un circuit de Formula 1, fiind uimiti de infrastructura rutiera, sanitara, educationala, dar si de deschiderea localnicilor. Desigur, „clasicele” obiective Burj al Arab, Burj Khalifa, The Palm, Atlantis, jocurile de apa ale fantanilor, privelisti care iti taiau rasuflarea au incantat membrii delegatiei. In plus, au cunoscut romani care dezvolta afaceri de succes in Dubai in domeniul IT, imobiliare, industrii creative si sunt deschisi spre a conecta si dezvolta afaceri.
Una dintre cele mai de impact intalniri a fost aceea cu un investitor local, membru in diferite Consilii de Administratie si in institutii locale care si-a aratat aprecierea fata de romani si Romania si intreaga deschidere pentru delegatia ProAfaceri Romania in vederea identificarii unor proiecte comune: operarea unui nou spital, start-up-uri cu potential de dezvoltare, investitii in imobiliare. A fost onorant sa accepte pin-ul ProAfaceri si colaborarea cu delegatia romana.
Misiunea economica si-a atins scopul si incurajeaza antreprenorii sa isi expandeze limitele, sa gandeasca macro si sa faca pasul spre viitor.