Ministerul Transporturilor a anunțat că dorește să cumpere 12 trenuri alimentate cu hidrogen, pentru modernizarea transportului feroviar din România. Va fi lansată o licitație în acest sens, iar trenurile noi ar putea să circule din 2024.
După 15 ani în care nu au mai fost cumpărate trenuri noi în România, Ministerul Transporturilor a anunțat că dorește să cumpere 12 trenuri, alimentate cu hidrogen. Finanțarea este asigurată de către Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Va fi lansată, astfel, prima licitație pentru cumpărarea acestor trenuri. Trebuie menționat că Uniunea Europeană impune reguli stricte în privința desfășurării licitației, astfel încât, trebuie să fie bine organizată și să nu existe întârzieri. În cazul în care nu sunt îndeplinite aceste condiții, finanțarea va fi retrasă.
Dacă licitația va decurge bine este posibil să vedem noile trenuri pe căile ferate din România încă din 2024. Fiecare tren va costa 10 milioane de euro, dar va fi nevoie și de stații de alimentare. Prețul unei astfel de stații este de 15 milioane de euro, doar că Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu dorește să cumpere stațiile. În acest caz, cel care va câștiga licitația va trebui să se ocupe de îngrijirea și alimentarea trenurilor cu hidrogen.
Trenurile noi vor circula și prin Gara de Nord din București, acolo unde va fi amplasată o stație de încărcare cu hidrogen. Apoi, conform planului PNRR, trenul va merge prin Otopeni sau prin Pitești. Ele vor fi asemănătoare cu săgețile albastre și vor avea trei vagoane cu 150 de locuri. Autonomia unui tren cu hidrogen va fi de 1000 de kilometri.
În cazul în care lucrurile vor decurge cum trebuie, am putea vedea primul astfel de tren pe căile noastre ferate încă din 2024. Potrivit directorului Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, România va primi toate cele 12 trenuri până în 2026. Asemenea trenuri deja circulă în țări precum: Germania, Franța, Olanda, Austria și Italia. În Marea Britanie, trenurile cu hidrogen le vor înlocui complet pe cele convenționale.
via Profit