Cheia în turism este parteneriatul public-privat; nimeni nu poate promova singur România ca destinaţie turistică

Cheia în turism este parteneriatul public-privat; nimeni nu poate promova singur România ca destinaţie turistică

Parteneriatul public-privat este cheia în turism, pentru că nimeni nu poate să promoveze singur România ca destinaţie turistică atât în interior, pentru români, cât şi pentru cei care vor să ne viziteze, a declarat, miercuri, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, la conferinţa de lansare a ediţiei a 3-a a studiului „Carta albă a turismului din România”.

„Am folosit întotdeauna toate informaţiile despre turism sau despre întreprinderile mici şi mijlocii, pentru că atunci când iniţiem o lege trebuie să avem o notă de fundamentare solidă care să aibă în spate o analiză şi aşa ne propunem să lucrăm la acest minister. Câteva date sintetice despre turism arată că dinamica este bună în ceea ce priveşte balanţa: câţi turişti pleacă sau nu pleacă în străinătate, câţi turişti străini vin în România şi cât cheltuie. E o diferenţă de vreo 2,5 miliarde…

Campaniile de promovare a României ca destinaţie turistică să fie bazate pe studii

Dorinţa noastră este să încercăm împreună să spunem povestea de succes a turismului din România. Turismul trebuie să se adreseze tuturor (…) Acum ne orientăm împreună spre partea de litoral. Să avem cât mai multe plaje care să răspundă nevoilor persoanelor cu dizabilităţi. Încercăm să fim mai organizaţi. Mai profesionişti şi asta pot să o fac doar împreună cu colegii din minister şi cu dumneavoastră. În sensul în care toate campaniile de promovare a României ca destinaţie turistică să fie bazate pe studii. Și să venim apoi ţintit pe zona de percepţie a turiştilor.

A ceea ce vor ei sau ce-şi doresc ei, mai bine spus. Încă o dată spun că în turism parteneriatul public-privat este cheia. Singur, nu poate nimeni să promoveze România ca destinaţie turistică atât în interior, pentru români, cât şi către cei care vor să ne viziteze”, a spus Oprea.

Să nu mai fie posibilă promovarea structurilor neclasificate

„Mai fac un singur anunţ care cred eu că este important pentru cei care sunt din domeniu. Pentru hotelieri, pentru cei care vor să închirieze: este funcţional site-ul Situr. Care va permite toată partea de clasificare. ult mai uşor, digitalizat, într-un sistem simplificat. Bazele de date să fie interconectate, să nu mai cerem nicio informaţie suplimentară. Să nu mai vedem dosarul cu şină niciodată. Să nu mai trebuiască să veniţi la minister sau să fim noi foarte des la dumneavoastră.

O să venim şi cu un act normativ în sensul acesta. Cred că este bine ce am prevăzut în acest act normativ. Ca să nu mai fie posibilă promovarea structurilor neclasificate. Și care limitează posibilitatea de a-ţi faci reclamă pe diverse site-uri”, a explicat oficialul.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), alături de CNIPMMR, a organizat miercuri evenimentul de lansare a celei de-a treia ediţii a studiului „Carta albă a turismului din România”.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL