
Inteligența artificială (IA) redefinește industria asigurărilor, iar în viitorul apropiat, furnizori IA ar putea deveni cei mai buni agenți de asigurări pentru clienții persoane fizice, potrivit vicepreședintelui sectorului de Asigurări-Reasigurări din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Sorin Mititelu.
Agenții IA oferă recomandări precise și rapide
„N-aș vrea să șochez dar eu cred că în viitorul apropiat cei mai buni asigurări de asigurări pentru persoane fizice vor fi agenții IA. Sper ca agenți umani să îi fie drept instrumente pentru a-și folosi activitatea, altfel vor avea un concurent redutabil.” – Sorin Mititelu, ASF .
ASF investește în digitalizare și inteligență artificială
ASF lucrează la un proiect care integrează inteligența artificială într-o platformă viitoare de gestiune a activității pentru cele trei sectoare supravegheate.
- ASF a depus documentația necesară pentru a accesa fonduri destinate dezvoltării unui sistem integrat prin Autoritățile pentru Digitalizarea României (ADR) .
- Scopul este de a implementa soluții digitale moderne și de a ține pasul cu evoluțiile tehnologice.
- Principala provocarea finanțării și identificarea celor mai bune soluții de implementare.
Aplicații de Inteligență Artificială în asigurări: Automatizare și eficiență
Inteligența artificială poate optimiza multe procese în industria asigurărilor, inclusiv:
- Asistență și Customer Service – Chatboturile IA pot oferi răspunsuri rapide clienților.
- Vânzări și Subscriere – IA poate analiza profilul clientului și recomanda polițe personalizate.
- Deschiderea dosarelor de daună – Automatizarea proceselor de evaluare și despăgubire .
- Stabilirea prețurilor („pricing”) – Analiza datelor pentru tarife competitive și ajustate pieței.
„Aceste instrument pot opera semi-autonom, ca virtuali, au nevoie și de eficiența proceselor și luarea deciziilor în beneficiul clienților și companiilor de asigurări.” – Sorin Mititelu, ASF .
Limitele IA în asigurări: Provocări legate de tarifare
Deși inteligența artificială poate optimiza multe aspecte din industria asigurărilor, există riscuri în ceea ce privește utilizarea excesivă a IA pentru stabilitatea tarifelor individuale .
- Un preț personalizat excesiv poate duce la discrepanțe mari între bani, ceea ce afectează echilibrul pieței.
- Tarifele trebuie să reflecte comportamentul unui grup omogen , nu să varieze la nivel individual.
- „Inteligența artificială este necesară și va fi din ce în ce mai prezentă în companii, în beneficiul angajaților și a dobândi lor.” – Sorin Mititelu, ASF .
Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!