Autoritatea pentru Reformă Feroviară vrea să achiziţioneze încă 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) şi consultă piaţa

0
379

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) doreşte să achiziţioneze încă 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR.) A publicat joi un anunţ de consultare a pieţei cu privire la valoarea estimativă a unităţilor RE-IR, precum şi a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani.

„În contextul implementării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) vizează lansarea unei noi proceduri ce constă în achiziţia unui număr de 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR). Precizăm că această procedură este diferită de comanda celor 20 de rame electrice pentru care s-a semnat contractul de achiziţie cu firma Alstom”, a anunţat ARF pe pagina sa de Facebook.


În vederea pregătirii acestei noi achiziţii, ARF a publicat joi, în platforma de achiziţii publice SEAP, un anunţ de consultare a pieţei. E vorba de valoarea estimativă a unităţilor RE-IR. (Cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri pentru pasageri), precum şi a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei ramelor la 30 de ani.

Cotaţia de preţ va fi compusă din: preţul de achiziţie al ramelor electrice RE-IR, exprimat în lei/ramă; preţul pentru asigurarea întreţinerii/mentenanţei pentru 15 ani, exprimat printr-un preţ mediu în lei/km. Serviciile de mentenanţă vor fi prevăzute cu o opţiune de suplimentare de până la 30 de ani. Alt aspect solicitat este termenul de livrare al primei rame.

Viteze de până la 200 km/h

Printre specificaţiile tehnice cerute de ARF se numără: RE-IR va trebui să fie capabilă să circule cu viteze de până la 200 km/h; design aerisit al salonului pentru călători şi facilitarea îmbarcării şi debarcării adaptate nevoilor pasagerilor cu mobilitate redusă; interior modern în format de vagon deschis sau de tip compartimentat; o aşezare clară a zonelor de pasageri care să permită o orientare în siguranţă a pasagerilor.

Capacitatea estimată a unei garnituri trebuie să fie de minim 160 de locuri pentru pasageri. Locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcţie). Numărul locurilor de clasa întâi va fi de maxim 20%, dar nu mai puţin de 15%; din numărul total al locurilor pe scaune. Minimum 10% din locurile pe scaune vor fi locuri destinate utilizării de persoane cu mobilitate redusă; spaţiu pentru bar bistro, spaţiu pentru depozitare bagaje voluminoase; fiecare RE-IR va avea prevăzut un spaţiu pentru amplasarea unui automat de vândut bilete. Și/sau aparat pentru validarea titlurilor de călătorie.

„Livrarea automatelor nu intră în obligaţiile furnizorului. Pentru aparatele de validare a biletelor de călătorie se va prevedea câte un spaţiu la fiecare intrare RE-IR”, solicită ARF.

Procedura de consultare a pieţei se va desfăşura online, iar operatorii economici interesaţi pot transmite preţuri estimative, precum şi orice recomandări şi opinii până la data de 21 aprilie 2022.

Consultarea se va încheia pe data de 29 aprilie 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here