Banca Transilvania a intrat în topul celor mai valoroase branduri bancare calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker.
Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanţă vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul naţional Brand Finance Romania 50 2017.
În topul Brand Finance Banking 500 a mai fost prezentă şi BRD.
Băncile din China domină Top 10
ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, şi China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit şi cel mai mare posibil rating de forţă a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creştere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundaţie puternică în piaţa de origine (China). În ultimii ani, performanţa domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.
De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China şi-a mărit avansul faţă de USA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creştere cu 22% faţă de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creştere vine de la cele 45 bănci chinezeşti incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).
Brandurile bancare ameninţate de brandurile din tehnologie
Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiţie în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google şi Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la aşteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel şi multi-platform, şi au lansat în anii recenţi diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiţionale.
“Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradiţional de bănci, cum ar fi plăţi şi activităţi de finanţare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook şi Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganţi ai industriei lor, atât timp cât competiţia a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forţă în consumer equity,” spune David Haigh, CEO Brand Finance.