Clujul își face tren metropolitan. De ce nu și la Brașov?

Clujul își face tren metropolitan. De ce nu și la Brașov?

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că are în vedere construcţia unui tren metropolitan pentru transportul călătorilor din zona adiacentă a Clujului, pe modelul din Karlsruhe, care unește mai multe localități. „Este exact ceea ce ne propunem și noi”, a declarat Emil Boc la Realitatea FM.

Proiectul primăriei este de a conecta localitățile apropiate de oraș printr-un tren de mare viteză care să meargă pe calea ferată existentă, care să ducă cetăţenii de la Gherla până la Huedin, dar și pentru restul direcţiilor, înspre Zalău sau Alba-Iulia.

La Brașov, începând de anul viitor, se fac primii pași concreți pentru transportul metropolitan. S-au cumpărat mijloace de transport, pentru municipiu vor veni și troleibuze, RATBV SA își face planuri pentr a angaja noi șoferi.

Ideea unui tren metropolitan a fost lansat și la Brașov de Mihai Nanu – un cunoscut blogger şi activist civic braşovean, care spuen că e fezabilă ideea dezvoltării unui transport de calitate în zona metropolitană Braşov tip S-Bahn, un sistem rapid de tranzitare şi transport călători, ce foloseşte infrastructura feroviară existentă.

Astfel, Mihai Nanu a analizat infrastructura feroviară din zona Brasovului si a identificat posibilitatea realizării unor tronsoane:

  • Tronsonul 1: Zărnesti – Gara Brasov, linie CF deja existentă in exploatarea RegioTrans. O statie la Ina Schaeffler ar trebui sa completeze traseul existent.
  • Tronsonul 2: Codlea – Aeroportul Brasov – Parcul Industrial Ghimbav- Gara Bartolomeu – Gara Brasov. Ar fi o linie CF separată de cea existenta acum.
  • Tronsonul 3: Sfantu Gheorghe – Gara Brasov, linie deja existenta.
  • Tronsonul 4: Teliu – Stupinii Prejmerului – Prejmer – Harman (intersecție cu Tronson 3) – Sanpetru – Gara Brasov.
  • Tronson 5: Teliu – Budila – Carpinis – Purcareni – Tarlungeni – Electroprecizia Sacele – Cernatu – Baciu – Darste – Gara Brasov
  • Tronsonul 6: Predeal – Timișul de Sus – Timișul de Jos – Darste – Gara Brasov, tronson existent.

Gări de legătura: Bartolomeu, Darste, Harman, Teliu, iar Gara Brasov va fi punct central.

Ideea iniţiatorului este aceea de a cuprinde în proiect marile aglomerări urbane din cadrul Zonei Metropolitane Braşov, intre Zarneşti și Săcele, Predeal, Codlea și Sfantu-Gheorghe (ultimul ca oraș în proximitate).

Acestor aglomerări urbane li se adauga și marile platforme industriale cu flux însemnat călători: Cristian (Ina Schaeffler, Autoliv, Quin), Ghimbav (Parcul Industrial Ghimbav și viitorul Aeroport), Prejmerul cu parcul său industrial sau zonă comercială dintre Sacele-Darste-Steagu’.

Sistemul de S-Bahn oferă posibilitatea de a călători prin transbordare in gările de legătura intre oricare din puncte și tronsoane (sau magistrale, cum vreți sa le denumiți).

Am ținut cont ca exista deja 3 din cele 6 tronsoane, care se pot moderniza cu investitii mici, partea dinspre Teliu trebuie proiectata sa preia fluxul de călători din Stupinii Prejmerului, Prejmer, sa continue la Gara Harman prin Sanpetru și punct terminus Gara Brasov. De la capătul de linie Teliu se poate proiecta o linie înspre Budila, Purcareni, Tarlungeni, 2-3 stații in Sacele- Darste-una la Carrefour și Gara Brasov. Adițional, se poate dezvolta un tronson înspre Bod-Feldioara pe linia ferată deja existenta, unde trebuie sa se înființeze intermodalul de marfaspunea Mihai Nanu, sustinatorul acestei propuneri, la acea vreme.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL