Băncile ar trebui să se simtă amenințate nu doar de grupul FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix și Google), ci și de numeroasele Fintech-uri, pentru că acestea se mișcă cu o viteză uimitoare și pot oferi clienților experiențe mult mai bune decât băncile tradiționale. Iată trei recomandări oferite de Mike Parsons (foto), Chief Innovation Officer al Qualitance, de care orice CEO din banking-ul românesc ar trebui să țină cont pentru a rezistă în nouă era a banking-ului digital.
Pentru a parafrază titlul celebrei cărți a lui Brett King, în era digitală banking-ul poate fi făcut oriunde și nu neapărat cu/într-o bancă. Acest lucru înseamnă că executivii din sistemul bancar tradițional au în față acum una dintre cele mai mari provocări existențiale sau, după cum punctează Mike Parsons în cadrul unui interviu, trebuie „să îmbrățișeze schimbarea înainte că schimbarea să îi îmbrățișeze, iar acest scenariu nu va fi la fel de plăcut”.
„Văd o oportunitate în România din perspectivă faptului că băncile încearcă să fie mai prietenoase cu clientul, dar nu se joacă prea mult cu mixul de produse, pentru că sunt prea reglementate, și nu încearcă deloc să-și creeze avantaje competitive pe bază efectelor de rețea”, apreciază specialistul în inovație.
În opinia lui Mike Parsons, machine learning și inteligență artificială vor fi, pe lângă blockchain și big data, tehnologiile emergente care vor influența masiv industria financiară, banking-ul devenind „terenul de joacă perfect” pentru astfel de tehnologii.
Sursa: wall-street.ro