Audi A6 e-tron, conceptul care anticipează prima limuzină electrică a mărcii

Audi A6 e-tron, conceptul care anticipează prima limuzină electrică a mărcii

Audi vine cu o nouă propunere pentru familia e-tron, o versiune electrică a limuzinei A6, care va deveni model de serie peste doi ani. Audi A6 e-tron a fost prezentat la Shanghai, în cadrul salonului auto din China.

Audi continuă seria e-tron cu versiuni electrice ale actualelor modele din gamă, chiar dacă între cele două categorii de vehicule vor exista mai multe diferențe tehnice, nu doar motorizarea. Audi A6 e-tron este, teoretic, o astfel de versiune, însă modelul va folosi o platformă diferită de cea pe care limuzina A6 o folosește în prezent.

Audi și-a dezvoltat propria platformă electrică, pentru modelele de mari dimensiuni, platformă pe care o împarte deja cu Porsche, pe modele existente, respectiv perechea Porsche Taycan – Audi e-tron GT. Dar noul A6 e-tron va utiliza o platformă și mai nouă, PPE, care va avea deja premiera anul viitor, cu modelul Q6 e-tron.

Conceptul care anticipează modelul de serie A6 e-tron este echipat cu o baterie de 100 kWh și va oferi mașinii o autonomie foarte bună, de 700 km, după cum spune compania. Puterea totală a sistemului, care folosește două motoare electrice, este de 350 kW, iar cuplul maxim ajunge la 800 Nm.

Încărcarea bateriei se va putea face cu până la 270 kW, ceea ce asigură o încărcare potențială foarte rapidă, în cazul în care există disponibilă o stație de acest fel. În 10 minute, șoferul poate primi energie de la o astfel de stație suficientă pentru 300 de km. În 25 de minute, încărcarea poate asigura până la 80% din baterie.

Din punct de vedere al dimensiunilor, dar și estetic, A6 e-tron are mai multe asemănări cu un alt model al mărcii, A7 Sportback, însă utilizarea numelui A6 a fost o decizie de marketing. Lungimea noului model electric este de 4,96 metri, cu 1,96 metri lățime și 1,44 metri înălțime.

Primele automobile electrice ale mărcii Audi au fost dezvoltate pe o platformă intermediară a mărcii, destinată mașinilor medii. Audi a lansat deja e-tron, primul SUV compact, urmat de versiunea Sportback. Anul acesta a lansat și primul model dezvoltat pe platforma MEB, a grupului, destinată modelelor compacte. Este vorba despre Q4 e-tron, un SUV de dimensiuni comparabile cu cele ale lui VW ID.4.

Platforma PPE care se regăsește pe viitorul A6 e-tron a fost creată de inginerii de la Audi și Porsche, pentru a echipa viitoarele modele ale acestora. Odată cu Q6 e-tron, Porsche va lansa modelul Macan electric, alte modele fiind deja în pregătire.

Cele două mărci și-au fixat o țintă ambițioasă, respectiv 7 milioane de automobile construite pe această platformă, în următorii 10 ani. De asemenea, Bentley va avea propriul model electric, care va folosi aceeași platformă PPE.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL