Curtea Europeană de Justiție (CJUE) a decis ca toate vehiculele care se află înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să aibă RCA până în momentul în care sunt radiate.
Mai mult, decizia CJUE exclude și posibilitatea suspendării RCA, instrument prezent în legislația din România și destul de des folosit în ultima perioadă, relatează economica.net.
Decizia CJUE afectează aproximativ 2 milioane de români care trebuie să plătească RCA pentru vehiculele vechi și nefolosite, pe care le dețin.
Doar 85% din mașinile din România au asigurare
România are o problemă semnificativă în ceea ce privește cuprinderea în RCA. Ponderea mașinilor asigurate în totalul vehiculelor înmatriculate este, potrivit majorității estimărilor, sub nivelul impus de UE, adică 85%.
Chiar aceste „rable”, vehicule foarte vechi și de cele mai multe ori nefolosite, coboară ponderea mașinilor cu RCA la un nivel mai redus decât ar trebui.
Potrivit estimărilor, circa 2 milioane de vehicule, din 9,2 cât era înmatriculate la finalul lui 2020, sunt mai vechi de 20 de ani, multe dintre ele nemaifiind folosite în trafic. Proprietarii acestor mașini obișnuiesc să nu le mai înmatriculeze, însă CJUE consideră că ele prezintă totuși riscuri și trebuie să aibă RCA.
Oricum ar fi, între 1,5 și 2 milioane de vehicule din România sunt constant fără RCA, aceasta în condițiile în care mergem pe estimarea ASF, care este oricum mai optimistă decât rezultatul calculelor seci. Dacă ne raportăm doar la autoturisme, constant între 700 și 1,7 milioane sunt fără RCA (având în vedere că există 7,2 milioane de autoturisme).
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!