Porsche şi mai mulţi parteneri au început producţia unui „e-combustibil” neutru din punct de vedere climatic

Porsche şi mai mulţi parteneri au început producţia unui „e-combustibil” neutru din punct de vedere climatic

Porsche şi mai mulţi parteneri ai săi au început producţia unui ”e-combustibil” neutru din punct de vedere climatic, menit să înlocuiască benzina în vehicule cu motoare tradiţionale cu ardere internă, transmite CNBC.

Producătorul auto german, deţinut de Volkswagen, a declarat că o fabrică pilot din Chile a început producţia comercială a combustibilului alternativ.

Până la jumătatea deceniului, Porsche plănuieşte să producă milioane de galoane de e-combustibil.

Porsche se aşteaptă să utilizeze iniţial combustibilul în sporturile cu motor şi la centrele sale de experienţă de performanţă, urmate de alte utilizări în anii următori.

În cele din urmă, planul este ca acest combustibilul să fie vândut companiilor petroliere şi altora pentru distribuţie către consumatori.

E-combustibilii sunt un tip de metanol sintetic produs printr-un proces complex care foloseşte apă, hidrogen şi dioxid de carbon.

Companiile spun că permit funcţionarea aproape neutră din punct de vedere al CO2 a motoarelor pe benzină.

Vehiculele ar trebui să folosească ulei pentru a lubrifia motorul

În faza pilot, Porsche se aşteaptă să producă în jur de 130.000 de litri de e-combustibil. Se planifică extinderea producţiei la aproximativ 55 de milioane de litri până la jumătatea deceniului şi aproximativ 550 de milioane de litri aproximativ doi ani mai târziu.

Proiectul fabricii din Chile a fost anunţat iniţial împreună cu Porsche la sfârşitul anului 2020, când producătorul auto a declarat că va investi 24 de milioane de dolari în dezvoltarea fabricii şi a e-combustibililor.

Printre parteneri se numără compania chiliană Highly Innovative Fuels, unitatea de energie regenerabilă a Siemens şi altele.

Oficialii companiei spun că e-carburanţii pot acţiona ca benzina

Acesta permite proprietarilor de vehicule un mod mai ecologic de a conduce. De asemenea, ar putea folosi aceeaşi infrastructură de alimentare ca şi benzina, în comparaţie cu investiţiile de miliarde de dolari necesare pentru a construi o reţea de staţii de încărcare pentru vehicule electrice.

Dar înlocuirea completă a combustibililor fosili tradiţionali cu e-combustibili ar fi dificilă şi extrem de costisitoare.

În 2021, aproximativ 134,83 miliarde de galoane de benzină finită au fost consumate în SUA, în medie, aproximativ 369 de milioane de galoane pe zi, conform Administraţiei de Informaţii Energetice din SUA.

Totuşi, producţia unui astfel de combustibil ar permite Porsche şi altora o modalitate de a continua să producă vehicule, cum ar fi emblematica maşină sport 911 a Porsche, cu un motor tradiţional alături de un nou model electric, sau mai degrabă decât un nou model electric.

În timp ce vehiculele electrice pot oferi performanţe remarcabile, dinamica lor de conducere diferă de motoarele tradiţionale.

Oficialii Porsche au sărbătorit începutul producţiei de e-combustibil cu alimentarea unui Porsche 911 cu primul combustibil sintetic produs la faţa locului.

”Potenţialul e-combustibil este uriaş. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu ardere. Multe dintre acestea vor fi pe drumuri în deceniile următoare, iar eFuels oferă proprietarilor maşinilor existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a declarat Michael Steiner, directorul de cercetare şi dezvoltare al Porsche, într-un comunicat.

Steiner şi alţii au reiterat marţi că dezvoltarea combustibilului nu schimbă planurile companiei de a avea 80% din gama sa de vehicule electrice până în 2030.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL