Instanţa a validat argumentele echipei de avocaţi ai Libra Bank, acolo unde sunt inregistrate conturile Revolut în sensul că, în lipsa existenţei raporturilor juridice directe între Libra Internet Bank şi clienţii Revolut, banca nu poate fi considerată terţ poprit în raport cu aceştia şi astfel, conturile deschise nu pot fi poprite.
Anterior, soluţii izolate prin care au fost confirmate astfel de cereri de validare de poprire, în ciuda încălcării flagrante a limitelor legale ale popririi, au luat prin surprindere atât piaţa bancară cât şi clienţii Revolut.
„Soluţia obţinută, prin care se tranşează în mod corect această chestiune, fiind sancţionată depăşirea cadrului legal în care intervine poprirea, marchează revenirea la normalitate şi asigură pe viitor securitatea şi previzibilitatea activităţii bancare în relaţia cu clienţii”, a transmis casa de avocatură Suciu-Popa, reprezentanţii legali ai Libra Bank în această speţă.
În luna iulie a anului trecut, justiția din România a decis în două dosare ale unor clienți care au datorii la alte instituții bancare că și conturile de Revolut pot fi supuse popririi.
În România, conturile Revolut în lei sunt depozitate la Libra Internet Bank, în urma unui parteneriat semnat între cele două instituții, în anul 2020.
La sfârșitul anului 2021, o companie de executări silite a chemat în instanță civilă Libra Bank, solicitând instituirea popririi pe conturile a doi clienți asupra cărora Banca Comercială Română avea decizii definitive de executare silită.
În ambele cazuri, cererea executorului făcea referire la conturile Revolut ale debitorilor, însă doar Libra apărea în dosar în calitate de terț poprit.
În trecut, toate cererile în care se încerca poprirea unor conturi Revolut depozitate la Libra, au fost respinse în instanță, după ce Libra a susținut că nu poate da curs cererilor de poprire pe conturile clienților Revolut pentru că nu aceștia sunt titularii conturilor ci compania britanică.