Contractele dintre asigurători şi service-uri dezavantajează șoferii

Contractele dintre asigurători şi service-uri dezavantajează șoferii
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) atrage atenţia tuturor păgubiţilor RCA şi asiguraţilor CASCO asupra faptului că repararea autovehiculelor în baza unei poliţe RCA sau CASCO în cadrul unităţilor service partenere ale firmelor de asigurări afectează semnificativ calitatea lucrărilor de reparaţii, din următoarele motive:

  • Contractele de reparaţie dintre unităţile service şi asigurători conţin discounturi semnificative la piesele folosite în reparaţii, situaţie care face imposibilă folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variază în funcţie de anul de fabricaţie al autovehiculului, marca acestuia şi poate ajunge chiar şi la 70% în relaţia dintre service-urile partenere şi anumiţi asigurători.  Exemplu: unitatea service, atunci când repară o maşină marca Opel, este obligată prin contract de către asigurător să acorde un discount de 38% din valoarea preţului de listă al piesei orginale, situaţie care face imposibilă achiziţia şi montarea unei piese originale şi de calitate.
  • Contractele de reparaţie dintre unităţile service şi asigurători conţin discounturi la materialele de vopsitorie între 20 şi 70% faţă de preţul de listă al vopselei de calitate. Consecinţa folosirii unei vopsele ieftine şi de calitate slabă o reprezintă exfolierea acelei vopsele după 7-10 spălări ale autovehiculului.
  • Un tarif orar de 55 de lei + TVA practicat de către asigurători cu unităţile service partenere nu acoperă costurile salariale ale unor angajaţi buni, unitatea service având şi alte costuri ridicate cum ar fi: curent, gaz, aplicaţii informatice, leasing, chirie, rate la bănci, taxe, impozite etc.
„Multă lume îşi pune problema cum poate supravieţui un service auto partener în aceste condiţii de preţuri reduse la manoperă, acordarea acestor discount-uri uriaşe la piese şi materiale de vopsitorie. Răspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturată ca fiind înlocuită, folosirea unor piese din dezmembrări în locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piaţă, pentru a putea include şi un profit, fără a depăşi costurile decontate de către asigurător” – a declarat Dan Barbu, preşedinte interimar ASSAI.
ASSAI recomandă tuturor păgubiţilor RCA şi asiguraţilor CASCO să îşi repare maşinile în service-uri auto care nu au contracte de decontare directă cu firmele de asigurări şi să solicite unităţii reparatoare la finalul reparaţiei următoarele:
  • piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite atât în devizul de reparaţie, precum şi în factura de reparaţie. Clientul poate solicita şi primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea clientului.
  • ambalajul pieselor noi înlocuite, pentru ca clientul să poată verifica provenienţa şi calitatea pieselor înlocuite;
  • codul pieselor înlocuite să fie înscrise în factura de reparaţie şi devizul de reparaţie. Codul piesei confirmă dacă o piesă este originală (OE) sau after-market (AM);
  • certificatul de garanţie al pieselor înlocuite;
  • certificatul de garanţie pentru lucrările de vopsitorie;
  • certificatul de garanţie pentru manopera de reparaţie a pieselor;
„Atât asigurătorii, cât şi unităţile reparatoare partenere ale acestora, nu informează transparent şi corect clientul cu privire la modul în care cele două părţi s-au înţeles să îl despăgubească. Cu cât calitatea lucrărilor de reparaţie este mai joasă, cu atât profitul celor două societăţi partenere este mai mare. Culmea este că cele două societăţi partenere îşi datorează existenţa şi dezvoltarea tocmai celui pe care îl prejudiciază, clientului lor” – a conchis Dan Barbu, preşedinte interimar ASSAI.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EDITORIAL